ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
A jelen ÁSZF tartalmazza a navirus.hu (továbbiakban: Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe: www.navirus.hu
Tartalom:
1. Általános rendelkezések, a szerződés alanyai
A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban: Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Martin Petrik NAVIRUS, Koperníkova 390/5, 736 01 Havířov, Csehország
Adószám: 67308929
Cégjegyzékszám: CZ7706235207
Bankszámlaszám: 12600016-10348536-27393729 (magyarországi, belföldi átutalás) Wise Europe SA, Avenue Marnix 13-17, Brussels, 1000, Belgium
E-mail: rendeles@navirus.hu
Telefon: +36 30 186 576 - Magyarország (magyar nyelven)
Megrendelő/Felhasználó: a Webáruházban bármely elektronikus szolgáltatásra regisztráló vagy a Szolgáltató részére megrendelést küldő személyek. (továbbiakban: Felhasználó vagy Megrendelő)
2. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása
Az ÁSZF Megrendelő által történő elfogadása a Webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Megrendelő regisztrálja magát.
3. Elektronikus szolgáltatások
3.1. Fiók létrehozása:
Regisztrációs adatlap kitöltésével, regisztráció kérelmével. Regisztrációhoz szükséges adatok: név, e-mail cím, jelszó. A Fiókot a felhasználó határozatlan ideig, ingyenesen használhatja. A fiókot a felhasználó az Ügyfélszolgálatnak címzett írásbeli kérelemmel bármikor töröltetheti.
3.2. Megrendelési adatlap
A megrendeléshez szükséges a megrendelési adatlap kitöltése, és a megrendelés elküldése (eddig a pillanatig áll fenn a bevitt adatok Felhasználó általi módosításának lehetősége). A megrendeléshez szükséges adatok: név, cím, e-mail cím, telefonszám, adásvételi szerződésre vonatkozó adatok: termék/ek, mennyiség, szállítási cím, szállítási módja, fizetés módja A Megrendelési adatlap használata ingyenes.
3.3. Hírlevél
A hírlevélre való feliratkozáshoz szükséges, hogy a Felhasználó az e-mail címének megadásával azt igényelje, és a feliratkozás megerősítése érdekében megküldött e-mailben található linkre kattintás által azt megerősítse. A hírlevélre a Fiók létrehozásával egy időben is fel lehet iratkozni. A hírlevélre a feliratkozás határozatlan időre szól. A Felhasználó a megfelelő linkre kattintva vagy az Ügyfélszolgálatnak címzett írásbeli kérelemmel bármikor leiratkozhat a hírlevélről.
3.4. Az elektronikus szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő észrevételek (kivéve a termékre vonatkozó szavatossági és jótállási igényeket) a Felhasználó az Ügyfélszolgálat e-mail vagy postai címére küldött írásbeli levelével teheti meg. Kérjük, levelében jelölje meg az a) észrevétel tárgyát, azzal kapcsolatos körülményeket, rendellenességeket, előfordulásának időpontját; b) a felhasználó igényeit; c) a felhasználó elérhetőségét. Bármilyen észrevételre az Ügyfélszolgálat azonnal, de legkésőbb az észrevétel kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül válaszol.
4. Az adásvételi szerződés létrejötte
4.1. Amennyiben a Felhasználó a megrendelési adatlap megküldésével megrendelést tett a Webáruházban, és az Ügyfélszolgálat a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a Felhasználó és a Szolgáltató között.
4.2. A megrendelés visszaigazolása a megrendelési adatlapon feltüntetett e-mail címre történik, amelyben a Szolgáltató/ Ügyfélszolgálat nyilatkozik arról, hogy a megrendelést kézhez kapta, elfogadta, és megerősíti az adásvételi szerződés létrejöttét.
4.3. Amennyiben a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a Felhasználóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Megrendelő ajánlattételi kötöttsége alól mentesül.
4.4 A Felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
4.5. Az adásvételi szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A Felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
4.6. A termék lényeges tulajdonságai: a Felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
5. Fizetési feltételek
5.1. A Webáruházban feltüntetett árak forintban (HUF) vannak megadva. A közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak. A megrendelés tárgyát képező termék adóval összevont, összesített áráról, valamint a kézbesítés költségeiről (szállítási költség, kézbesítési és postai költség) és más költségekről, ha pedig nem lehetséges a díjak összegének megállapítása, akkor a teljesítés költségeiről a Webáruház oldalain tájékozódhat a megrendelés megtétele közben, és abban a pillanatban, amikor a megrendelési adatlap elküldésével szándéknyilatkozatot tesz adásvételi szerződés megkötésére.
5.2. Lehetséges fizetési módok:
a) Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg, bruttó 100.000 Ft, azaz egyszázezer Forint egyidejű rendelési összeghatárig (utánvét);
b) átutalással. Ha a termékek rendelése esetén a rendelési összeg meghaladja a bruttó 100.000 Ft-ot, azaz az egyszázezer Forintot, akkor a rendelt termék vételárának kiegyenlítése csak előre utalással történhet, a Webáruház által küldött Díjbekérőn feltüntetett számlaszámra és fizetési határidővel. A vételár beérkezésének napja a termék szállítási idejének kezdő időpontja, mely szállítási idő a termék adatlapján tájékoztató adatként szerepel.
Utánvét esetén a Felhasználó a küldemény kézhezvételekor köteles a vételárat megfizetni.
6. A termék kézbesítése
6.1. A termék kézbesítése Magyarország területén lehetséges.
6.2. A termék kézbesítése díj ellenében történik, kivéve, ha az adásvételi szerződés mást állapít meg.
6.3. A termék kézbesítésének költségei (szállítási, kézbesítési és postai szolgáltatási díj) a Megrendelés megtétele során kerülnek feltüntetésre, illetve a Felhasználó az adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándéknyilatkozatának megtétele időpontjában.
6.4. Az alábbi kézbesítési módok lehetségesek:
- Futárszolgálattal történő kézbesítés előzetes vagy átvételkor történő fizetéssel.
- Az Ügyfélszolgálat által megjelölt üzletben történő személyes átvétel ingyenes.
6.5. A megrendelés feladásának határideje a fizetés jóváírásától számított 16 munkanap, kivéve, ha az adott termék leírásában vagy a megrendelés megtételekor rövidebb határidő van megadva. Különböző feladási határidővel rendelkező termékek esetén a feladás határideje a leghosszabb határidő, ami azonban nem haladhatja meg a fizetés jóváírásától számított 16 munkanapot.
6.6. A megrendelés feladásának határidejét a fizetési módtól függően szerint a következőképpen számoljuk
a) banki átutalással vagy bankkártyával történő fizetés esetén a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás napjától;
b) utánvét esetén az adásvételi szerződés megkötésének napjától
6.7. A termékek kiszállítását az Ügyfélszolgálat a Felhasználóval egyeztetett időpontban végzi. A felhasználó köteles a kiszállítás (vagy a személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
7. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
7. 7.1 Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított tizenkét hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított tizenkét hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8. 8. Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
8.1. Írásban:
a) postai úton: Martin Petrik NAVIRUS, Koperníkova 390/5, 736 01 Havířov, Csehország
b) e-mailben: rendeles@navirus.hu
8.2. A bejelentéssel kapcsolatban a Szolgáltató legkésőbb 14 naptári napon belül nyilatkozik, ennek hiányában a reklamációt indokoltnak tekintette.
8.3. Amennyiben a reklamáció megítéléséhez szükséges, az Ügyfélszolgálat megkéri a felhasználót, hogy a Szolgáltató költségére juttassa el a terméket az alábbi címre: Martin Petrik NAVIRUS, Koperníkova 390/5, 736 01 Havířov, Csehország.
8.4. Igénybejelentés tartalma: vásárló neve, címe; termék megnevezése, vételár; vásárlás időpontja; hiba bejelentésének időpontja; hiba leírása; vásárló által érvényesíteni kívánt igény.
8.5. Fogyasztói jogvita esetén a felhasználó az illetékes alábbi békéltető testülethez fordulhat:
Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
8.6. Ha problémája merül fel egy termékkel kapcsolatban, amelyet a NAVIRUS online-tól vásárolt és panaszát nem sikerült érvényesíteni a NAVIRUS-nál, akkor panaszát benyújthatja az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”). Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. Ez a felhasználóbarát és interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a fogyasztó és a kereskedő megegyezhetnek egy vitarendezési testület kiválasztásában, majd ezt követően végigmennek egy folyamaton, hogy megoldást találjanak a fogyasztó panaszára. Az ODR platform itt érhető el: http://ec.europa.eu/odr.
9. Elállási jog (45/2014.(II.26.) Korm. rendelet)
Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: NAVIRUS Martin Petřík, Koperníkova 390/5, 736 01 Havířov, Csehország vagy info@extraglass.hu e-mail címre. Ön határidőn belül gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a fenti elérhetőségekre a nyilatkozatát.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek értelmében, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti elállási és felmondási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.